ONLINE „onlajnowi” nierówny

ONLINE to słowo bardzo popularne ostatnio i odmieniane przez wszystkie przypadki. Rodzice często kojarzą je z ogromną ilością pracy domowej zadawanej za pomocą e-dziennika, dla Dzieci to z reguły niewiadoma, do której podchodzą z zaciekawieniem, dla międzynarodowych firm kanał komunikacji używany na co dzień.

Jeśli chodzi o platformę do zdalnego prowadzenia zajęć – oferta jest bardzo szeroka. Od bezpłatnych narzędzi, przez powszechnie znane komunikatory, kończąc na platformach dedykowanych do zajęć indywidualnych lub grupowych. Różnice pomiędzy nimi nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka, niektóre kuszą piękną szatą graficzną, inne polskim menu, a jeszcze inne opcją bezpłatną. W gąszczu informacji, pod presją czasu, z obawą o wydolność serwerów i świadomością konsekwencji złego wyboru… decyzja nie należy do najłatwiejszych. A w zależności od tego z jakiej korzysta szkoła, Uczniowie i Lektorzy  mogą albo pokochać, albo znienawidzić słowo ONLINE.

Co dla nas okazało się kluczowe i dlaczego zdecydowaliśmy się zainwestować właśnie w tę platformę? 

ZAJĘCIA W CZASIE RZECZYWISTYM 

Lekcja odbywa się w czasie rzeczywistym i trwa dokładnie tyle czasu, ile do tej pory trwały zajęcia. Na plus wychodzi możliwość przyjścia na zajęcia w ulubionych kapciach, z kubkiem aromatycznej herbaty czy zaproszenie ukochanego pluszaka lub najlepszej pod słońcem siostry czy brata. Kontakt z Lektorem jest tutaj niesamowicie ważny – to nie filmik, który Ty czy Twoje Dziecko oglądacie na youtubie, ale osoba, która zna Ciebie, Twoje potrzeby, tempo, w jakim pracujesz, która potrafi na bieżąco reagować, przyspieszać i zwalniać.

WIDZIMY I SŁYSZYMY SIĘ CAŁY CZAS

Wszyscy Uczniowie i Lektor widzą się i słyszą – w przypadku zajęć z dziećmi to niesamowicie ważne. Widzimy reakcje Dzieci, możemy tak dobierać ćwiczenia i regulować tempo lekcji, żeby zaangażowanie i koncentracja były na bardzo wysokim poziomie. Kontakt wzrokowy, powtórzenia chóralne, ćwiczenia aktywizujące, podczas których wszyscy się widzimy, wyklaskiwanie czy wytupywanie poszczególnych zwrotów, układy choreograficzne do piosenek… Nie wspominając już o tym, że często to jedyna okazja, żeby zobaczyć uśmiechnięte buzie koleżanek i kolegów, usłyszeć pochwałę z ust ulubionego Lektora, czy wykrzyczeć całemu światu, jak dobrzy z angielskiego jesteśmy;) Zaskakujące, jak dużo można przenieść w świat ONLINE.

LAPTOP – TABLET – SMARTFON – do wyboru, do koloru

Uczniowie mogą brać udział w zajęciach korzystając z laptopa, tabletu lub smartfona. Jest to szczególnie ważne w przypadku rodzin, w których Rodzice pracują zdalnie lub rodzeństwa mającego do dyspozycji 1 laptop. Na tablecie czy smartfonie mają do dyspozycji dokładnie takie same opcje jak na laptopie.

INTUICYJNA OBSŁUGA I WSPARCIE TECHNICZNE

Uczeń dostaje od Green School kod dostępu, którego używa dołączając do zajęć – co tydzień dokładnie tego samego. A jeśli ktoś ma ochotę połączyć się wcześniej, żeby mieć pewność, że wszystko działa jak należy – wystarczy do nas zadzwonić i ustalić dogodny termin takiego spotkania.

MOŻLIWOŚĆ ĆWICZENIA WSZYSTKICH UMIEJĘTNOŚCI

Rozumienie tekstu słuchanego, czytanego, pisania i mówienia. Szlifujemy je wszystkie nie zaniedbując żadnego. Niezależnie, od tego czy egzaminy się odbędą czy nie, my będziemy do nich przygotowani, a wiedza, którą zdobędziemy będzie procentowała. Realizujemy program zgodnie z planem, robimy postępy w takim tempie, jak dotychczas, a zajęcia są różnorodne i efektywne. Jesteśmy wsparciem dla naszych Uczniów i dbamy o ich samopoczucie dostarczając kolejnych powodów do dumy, umożliwiając samorealizację i rozwój w tej specyficznej sytuacji.

ATRAKCYJNOŚĆ ZAJĘĆ

Forma ONLINE ma swoją specyfikę, daje nam – Lektorom – dodatkową motywację do rozwoju warsztatu pracy. Na zajęciach Uczniowie poznają nie tylko nowe słówka, zwroty czy struktury, ale również nowoczesne narzędzia, dzięki którym lekcja jest dynamiczna, ciekawa. Mogą utrwalania materiał na wiele sposobów – interaktywne gry, dopasowywanie, zabawa słowem, materiały autentyczne, piosenki – każdy (kinestetyk, słuchowiec, wzrokowiec) wybierze coś dla siebie.

Forma ONLINE ma swoją specyfikę, daje nam – Lektorom – dodatkową motywację do rozwoju warsztatu pracy. Na zajęciach Uczniowie poznają nie tylko nowe słówka, zwroty czy struktury, ale również nowoczesne narzędzia, dzięki którym lekcja jest dynamiczna, ciekawa. Mogą utrwalania materiał na wiele sposobów – interaktywne gry, dopasowywanie, zabawa słowem, materiały autentyczne, piosenki – każdy (kinestetyk, słuchowiec, wzrokowiec) wybierze coś dla siebie.

UDOSTĘPNIANIE EKRANU LEKTORA

Tutaj możliwości są ogromne. Grupa widzi wszystko, co na swoim ekranie udostępnia Lektor – materiały wizualne, plansze, flashcardy, spersonalizowane prezentacje przygotowane z myślą o konkretnej grupie i jej potrzebach.

UDOSTĘPNIANIE DŹWIĘKU Z LAPTOPA LEKTORA

Ta funkcja sprawia, że jakość nagrania czy filmu jest bardzo dobra i pozwala na doskonalenie również takiej umiejętności jak rozumienie tekstu słuchanego. Nie przeszkadzają nam ewentualne dźwięki w tle, czy oddech Lektora. Uczeń nie potrzebuje żadnego dodatkowego sprzętu, żeby szlifować tę umiejętność, która notabene jest testowana na wszystkich egzaminach państwowych i Cambridge, typu Test Ósmoklasisty, Egzamin Maturalny czy FCE.

PLIKI – PDF, JPG? PEWNIE!

Możliwość załączania plików różnych formatach nawet podczas zajęć – Lektor może je przesyłać całej grupie lub konkretnemu Uczniowi. Ta opcja otwiera daje morze możliwości – szczególnie jeśli chodzi o różne rodzaje ćwiczeń, które można przenieść w świat ONLINE, a które świetnie sprawdzają się w ćwiczeniu konwersacji;

PRACA W PARACH – TAK!!!

Zaskakująca i (o ile nam wiadomo) dostępna wyłącznie tutaj możliwość pracy w parach i grupach monitorowanych przez Lektora. Nikt nikomu nie przeszkadza, Uczniowie ćwiczą scenki, opisują ilustracje, realizują wyzwania pracując w kameralnych grupach lub parach, w każdej chwili mając możliwość poproszenia Lektora o pomoc.

TABLICA

Lektor, podobnie jak na zajęciach stacjonarnych, tyle tylko, że na ekranie ma możliwość zapisywania słówek, rysowania, podkreślania i zakreślania w wielu kolorach. Mało tego, może też dać taką możliwość Uczniowi. Efekt – notatki w jednym miejscu, wszystko jasno i przejrzyście.

CZAT

Świetnie sprawdzą się podczas zadań, nad którymi Uczniowie pracują indywidualnie. Każdy z nich przesyła odpowiedzi bezpośrednio do Lektora, nie ma pokusy spoglądania przez ramię kolegi, każdy w skupieniu szlifuje umiejętności, a później na forum razem wspinamy się na kolejne poziomy językowe.

NOWE KOMPETENCJE

Platforma, którą wybraliśmy jest używana globalnie do pracy zdalnej przez takie firmy jak Apple, Amazon, Microsoft, Coca-Cola, ZF i wiele innych. Ty lub Twoje Dziecko nabędziecie nowe kompetencje, w przyszłości wpisując umiejętność pracy zdalnej w swoje CV.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

poprzedni następny
%d bloggers like this: